Mobilita pracovníků škol

Gymnázium pokračuje s mezinárodním vzděláváním i o prázdninách 

Ani v období letních prázdnin se nezastavila série zahraničních pobytů, na které díky programu Erasmus+ vyjíždějí žáci a pedagogové žateckého gymnázia. Zatímco žáci a žákyně si v Německu nebo Finsku rozšiřovali jazykové dovednosti v průběhu uplynulého školního roku, jejich učitelé teď využili přestávky ve výuce a sami usedli do školních lavic – například v Německu, Itálii, Chorvatsku, na Maltě nebo na Kypru.  

Není to přínos jen co do znalostí jazyka – až čtrnáctidenní pobyty umožňují zúčastněným nahlédnout pod pokličku odlišného vzdělávání, kultury i společnosti. Unikátní možnost hovořit s místními v jejich rodném jazyce zažívají někteří teenageři díky programu Erasmus+ vůbec poprvé. Naopak učitelům s mnohaletou praxí přinášejí výjezdy nové podněty. „Pro mě jakožto jazykářku je letní vzdělávání v Německu zajímavé z hlediska slovní zásoby, protože každá oblast se tu jazykově drobně liší, a můžu taky sledovat aktuální trendy v němčině. Vedle toho se setkávám se spoustou nových metod, které potom do výuky v Česku můžeme zařadit,“ pochvaluje si učitelka němčiny Jindřiška Víznerová.  

Právě CLIL metody, takzvaná Montana Lingua nebo větší zapojení informačních technologií do výuky jsou některými z poznatků, které si pedagogové z letních pobytů odvážejí. Postřehy obohacuje taky vhled z praxe dalších profesních kolegů, například z Dánska, Polska nebo Maďarska. „Dobrou zprávou pro naše žáky je, že v projektu Erasmus+ pokračuje gymnázium i v nadcházejícím školním roce 2024/2025. Budu ráda, pokud mladí lidé tuto unikátní příležitost využijí, a stejně jako my s kolegy si budou ze zahraničí přivážet novou inspiraci,“ doplňuje ředitelka gymnázia Lenka Kafková.  

Financováno Evropskou unií. Vyjádřené názory a stanoviska však představují názory a stanoviska autorů a nemusí nutně odrážet názory a stanoviska Evropské unie. Evropská unie ani poskytovatel grantu za ně nenesou odpovědnost.

Skip to content